Pagina's

donderdag 7 juni 2012

Op de plaats rust?

Hoeveel voortekenen moet een mens krijgen of is hier sprake van bad karma of domme pech? De wasmachine vond het nodig er de brui aan te geven precies toen mijn sportwasje (ja, met de kleding die ik zondag nodig heb voor de halve marathon) veilig lag te schommelen in een lekker sopje. Zo veilig, hermetisch veilig zeg maar, want de deur wil niet meer open. De wasmachine doet inmiddels helemaal niks meer en aangezien het apparaat ook niet terugpraat of reageert op mijn bemoedigende woorden, is het lijdzaam afwachten tot een monteur mijn heilige gelukbrengkleding komt verlossen. Wat moet ik met de andere was die nog ligt te wachten? Eureka. De rest van de was in een mandje onder de arm naar de buren. Tuurlijk mocht ik bij hun wassen. Toen ik na afloop van het programma hoopvol aan het deurtje trok van hun machine, kreeg ik wederom geen gehoor. Kapot. Monteur kan twee machines komen repareren. Wat zal ik dan eens doen? Eureka. Nieuw idee. Boodschappen doen. Kan niet fout gaan. Gemakkelijke hap voor de avondvierdaagse, bosje bloemen voor de finishers en nog wat pakken, flessen, kiloverpakkingen en andere dringende zooi dat altijd zwaarder is dan handelbaar. Fietstassen vol, transportrek voorop vol, huppakee zelf even nog op het zadel springen en fietsen maar. Toen knapte mijn zadel finaal van de fiets en lag ik op de grond met appels, toiletrollen, pakken melk en avondvierdaagsebloemetjes links en rechts naast me. U gelooft het niet? Er waren helaas genoeg getuigen. Dus. Zondag doe ik als het goed gaat die halve marathon. Weliswaar weet ik niet met welke kleding. Wel weet ik dat er een prachtige bloeduitstorting aan het groeien is op mijn bovenbeen en een bult op mijn knie. Misschien kan die monteur daar ook even wat aan doen. Tot die tijd is het misschien een goed idee dat ik eindelijk op de plaats rust enzo ga doen. Al was het maar om te voorkomen dat er nog meer kapot gaat.

30 opmerkingen:

  1. Moet eerlijk zeggen dat het wat ongelooflijk over komt..dit alles op 1 dag?!
    Maar als jij het zegt, dan zal het toch wel zo zijn :)
    Ik wens je een goede loop zondag!!
    (En een goede monteur vóór die tijd..
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe kien je het allemaal uit zeg! 'Pech op pech' noemen wij dat hier thuis. Sterkte met alles en succes met de marathon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ik vind het een prestatie! Zo kun je het ook beschouwen ;-).
    En je moet maar zo denken, na vandaag kan het alleen maar meevallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet te veel meer doen voor zondag..
    En een goede loop in je schone kleding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een ongeluk komt nooit alleen, zeggen ze. pas goed op jezelf! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe zullen we hier eens een positieve draai aan geven? Hoe meer meer mensen postieve reacties geven, hoe minder jij in de pech modus blijft hangen hè :-)We halen je eruit!

    Ik vind je klinken als een doorzetter. Jij komt er wel zondag. En dat je gas terug nu, is heel goed. je kunt niet door blijven rennen ;-) Misschien een tranentrekker kijken?

    Zondag geen kort broekje aan. Lekker verstoppen die bult op je knie. Ik wens je veel leuke, lieve, waardevolle momenten toe. Vooral geen pech meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Shit happens .....
    Euh, misschien een paar daagjes achter de geraniums blijven zitten? Nee hoor, grapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu in bed gaan liggen en er voor zondag NIET meer uitkomen, begrepen?
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een ongeluk komt nooit alleen. Maar jouw ongeluk is al met veel ondertussen, dus voor zondag komt het vast goed. Ik duim!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doe maar rustig aan ..en als je gelukskleding er niet is, kan je altijd nog een rode onderbroek aan trekken , dat deden mijn dochters ook met hun examens, dat brengt geluk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit soort dingen komen altijd in drieën, dus wat dat betreft zou nu alles alleen maar voorspoedig 'moeten' gaan. Ik hoop dat je loopkleding op tijd uit de wasmachine is voor zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Misschien betekent dit dat je zondag gewoon in bed moet blijven?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad.. Niet veel meer doen en rustig aan!
    Balen dat alles zo achter elkaar moet verlopen.

    Suc6 zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zitten jij en niet meer opstaan voor Zondag ...
    Hoe krijg je het voor elkaar.... Sterkte ......

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En 't is nog niet eens vrijdag de dertiende ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Aiaiai... als je zelfs dr. Phil gaat liggen kijken dan moet het wel heel erg zijn, zeg! Het is inderdaad ongelofelijk dat het iemand op één dag overkomt.
    Maar wellicht heb je het nu voor de eerste jaren gehad, dat kan natuurlijk ook.
    Heel veel succes met de marathon in elk geval. Met of zonder rode onderbroek.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn hemel. Hoe krijg je het voor elkaar?! Zondag komt het vast goed! Ik maak alvast een diepe buiging voor je, knap! Veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Trek het (je) niet aan, zou ik bijna willen zeggen ;-) Een beetje lief voor jezelf zijn de komende twee dagen en zondag knallen. Je kunt het immers? Heel veel succes en probeer er onderweg ook van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nou ja, zullen we het maar houden op een hele slechte generale ... dan komt het met die halve marathon gewoon helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een dag heb je gehad zegggggggggg...
    Sterkte met alles.
    Wat knap van je dat je er zo over kunt schrijven; ik heb me vermaakt tijdens het lezen.
    Sorry hoor! Ik bedoel werkelijk niet me vermaakt om jouw ongelukken hoor maar om je manier van vertellen.
    Leg jezelf maar eens lekker in de watten(minstens tot zondag).

    Groetjes, beterschap en succes,

    Gaabs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. He gats Murphys Law ten top. Succes zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit betekent vast dat je zondag geweldig goed loopt :-)

    Veel plezier zondag en ik hoop dat de bloeduitstorting en bult zich koest houden die dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tsjonge, en het is niet eens vrijdag de dertiende...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jij gaat dat goed doen zondag. Ik gok dat je bij de eerste 500 zult eindigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Héél veel suc6 alvast, ik loop zelf niet mee maar ben waarschijnlijk wel bij de finish (buurman loopt ook mee :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zoveel tegenslag op beloofd voor zondag veel goeds, want de pech heb je allemaal al gehad.
    En de wind is zondag gelukkig ook veel minder..!!
    Zet 'm op meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hai Roelien, heelheelheel veel plezier morgen! Geniet ervan, het kan echt ontzettend leuk zijn, zo'n loopje.

    Ennuh, je hebt het vast al minstens honderd keer gehoord en gelezen, maar ga niet te hard weg, begin rustig. Als je je halverwege nog lekker fit voelt, kun je dan eventueel wat gaan versnellen - dat voelt echt duizend keer fijner dan dat je er bij twaalf kilometer eigenlijk al helemaal klaar mee bent. Zwaar wordt het toch wel, waarschijnlijk, maar het is fijn als dat niet te vroeg in de race gebeurt.

    Is je gelukskleding inmiddels schoon en droog?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh meid wat een pech! En wat een doorzetter ben je toch! Heel veel sterkte vandaag en veel succes. Geniet ervan, je kan het! Ik ben erg benieuwd hoe het je vergaat straks.
    Groetjes Renate

    BeantwoordenVerwijderen